Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn w 5 krokach? - Ona dla Niej

Nie wiesz jaka usługa dla Ciebie? Pomogę wybrać najlepszą - zadzwoń! 504 001 295

Renata Szatecka Konsultacje CV

Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn w 5 krokach?

Opublikowany
Warning: Undefined variable $datestyleprint in /home/klient.dhosting.pl/kszatecki/onadlaniej.pl/public_html/wp-content/themes/FoundationPress-master-clean/FoundationPress-master/single.php on line 11
16 sie 2023

Zakładanie profilu na LinkedIn to strategiczny krok w kształtowaniu swojej kariery zawodowej. Współczesny rynek pracy stawia coraz większy nacisk na obecność online, a LinkedIn jest wiodącą platformą społecznościową dla profesjonalistów. Tworząc swój profil, otwierasz drzwi do szeregu korzyści.

Dlaczego opłaca się zakładać profil na LinkedIn?

Między innymi, dzięki LinkedIn możesz pokazać swoje CV bez wysyłania go na oferty pracy, zbudować sieć kontaktów, otrzymywać oferty i docelowo znaleźć pracę dopasowaną do swoich potrzeb. To na tym medium społecznościowym rekruterzy oraz potencjalni pracodawcy wyszukują potencjalnych kandydatów, często bez publikowania ogłoszenia, dlatego uzupełnienie profilu jest tak istotne, jeśli chcemy brać udział w rekrutacjach i poszukiwaniu pracy.
Plusem LinkedIn jest możliwość korzystania z niego za darmo, jednak nie zmienia to faktu, że każdy kto chcę być aktywnie obecnym na tym medium, musi zainwestować w niego troszkę czasu.

#Konsultacja Linkedin

Chcesz zbudować swoja obecność na LinkedIn? Dołącz do grona zadowolonych klientów!

Konsultacja Linkedin 60-minutowa – 296 PLN

Umów się na konsultację Linekdin

Jak rekruter korzysta z Twojego profilu LinkedIn

Rekruterzy poszukują najwyższej jakości kandydatów, którzy wpisują się w wymagania i wartości ich firm. Twój profil na LinkedIn staje się nieodzownym narzędziem w tej misji, pozwalając rekruterom zgłębić twoje osiągnięcia, umiejętności i doświadczenie zawodowe. Kiedy rekruter trafia na  profil kandydata, pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Twoje profesjonalne zdjęcie, krótki opis i nagłówki stanowisk odgrywają rolę w szybkim zrozumieniu, czy jesteś odpowiednim kandydatem na dany projekt czy stanowisko.

Poza wstępnym wrażeniem, szczegóły zawarte w sekcjach „Doświadczenie zawodowe” i „Umiejętności” pozwalają rekruterom zdobyć głębszy wgląd w twoje kompetencje. Opis projektów, osiągnięcia i odpowiedzialności na poprzednich stanowiskach ukazują, jak skutecznie radził_ś sobie z wyzwaniami i jakie wartości wniosł_ś do wcześniejszych zadań. Posiadane umiejętności dodatkowo przekonują, czy spełniasz wymagania danego stanowiska oraz czy jesteś gotów/gotowa dostarczyć wartość firmie w dłuższym okresie.

Aktywność na LinkedIn, takie jak publikowanie artykułów, komentowanie postów i udział w branżowych dyskusjach, potwierdza twoją pasję i zaangażowanie w dziedzinę, w której działasz. To nie tylko świadczy o twoim profesjonalizmie, ale także może dostarczyć rekruterowi dodatkowych informacji na temat twojego podejścia do pracy oraz umiejętności komunikacyjnych.

Tytuł Zawodowy i Podsumowanie a doświadczenie 

W tym artykule chcę  abyś zwrócił_ uwagę na kilka elementów, które są kluczowe w tworzeniu własnego profilu czy też gdy zakładasz konto.

Tytuł Zawodowy: Wprowadź jasny i zwięzły tytuł, który odzwierciedla Twoją specjalizację i wartość, jaką przynosisz pracodawcom. Przykład: „Specjalista ds. Marketingu Cyfrowego z doświadczeniem w kampaniach reklamowych i analityce.” Możesz także pisać hasłami jak np. digital marketing, analityk biznesowy IT, Power BI

Podsumowanie: Opisz swoje najważniejsze osiągnięcia, umiejętności i cele zawodowe. Skup się na tym, co możesz wnieść do firmy. Przykład: „Przez 5 lat sukcesywnie zwiększał_m współczynnik konwersji w kampaniach reklamowych o 20% dzięki optymalizacji strategii docierania do klientów.”

Słowa Kluczowe - co rekruter wpisuje w wyszukiwarkę

Dodaj kluczowe słowa związane z Twoją branżą, umiejętnościami i doświadczeniem w sekcji „Doświadczenie.” To pomoże poprawić widoczność Twojego profilu w wynikach wyszukiwania. Przykład: Jeśli jesteś specjalistą ds. marketingu, użyj słów kluczowych takich jak „marketing cyfrowy,” „kampanie reklamowe,” „analiza danych.” W doświadczeniu masz możliwość wpisywania umiejętności. To ważne aby korzystać z opcji dodawania umiejętności, ponieważ LinkedIn pozwala rekruterom wyszukiwać osoby właśnie po nich. Pamiętaj, że im więcej tym lepiej.

Elementy Wizualne

Zdjęcie Profilowe: Wybierz profesjonalne, dobrze oświetlone zdjęcie. Upewnij się, że twoje twarz jest widoczne, a strój i wyraz twarzy są odpowiednie dla Twojej branży.

Tło Profilowe: Dodaj tło profilowe, które odzwierciedla Twoją dziedzinę lub przekazuje informacje o Twojej pracy. Na przykład, jeśli jesteś projektantem wnętrz, możesz użyć zdjęcia swojego projektu. Warto dodać kontakt mailowy lub telefoniczny.

Prezentacje i Portfolio: Udostępnij prezentacje, portfolio lub linki do swoich projektów. To może obejmować np. prezentację Twoich osiągnięć w poprzednich pracach lub projekty, nad którymi pracowałeś. Uzupełnienie tych danych wzbogaci cały profil.

Aktywność i Publikacje

Publikowanie Treści: Regularnie publikuj artykuły, posty lub komentarze na temat aktualnych trendów w Twojej branży. To pomoże Ci zbudować swoją ekspertyzę i zyskać uwagę rekruterów. Warto pisać o tym, czym w danej chwili żyje branża albo jakie ma wyzwania w danym momencie.

Podziel się Doświadczeniem: Opowiedz o trudnościach i wyzwaniach, z jakimi spotykasz się w swojej pracy oraz o sposobach, w jakie sobie z nimi radzisz. To pokaże Twoją zdolność do rozwiązywania problemów oraz chęć dzielenia się także trudniejszymi tematami.

Polecenia i Rekomendacje

Poproś o Rekomendacje: Poproś swoich współpracowników, kolegów z pracy lub klientów o napisanie krótkich rekomendacji dotyczących Twoich umiejętności. Możesz ich poprosić o wymienienie konkretnych projektów, w których współpracowaliście. Poniżej jak wyglądają takie rekomendacje.

A jeśli chcesz skorzystać z profesjonalnej konsultacji LinkedIn, zapraszam Cię do umówienia się na spotkanie, dzięki któremu Twój profil będzie łatwiej wyszukiwany na LinkedIn.

Dołącz do zamkniętej grupy na FB "Kariera na własnych zasadach"

Zależy Ci na pracy w miejscu, gdzie czujesz satysfakcję z wykonywanych zadań i jesteś doceniana? A może podjęłaś decyzję o zmianie pracy, ale nie wiesz, jak napisać CV, zbudować pewność siebie i przekonać rekrutera? Dołacz do zamkniętej grupy na FB "Kariera na własnych zasadach" i sama kreuj okazje zawodowe!

    Zostaw komentarz

    Zostaw odpowiedź

    Copyright 2023 Onadlaniej.pl | Polityka prywatności