Nie wiesz jaka usługa dla Ciebie? Pomogę wybrać najlepszą - zadzwoń! 504 001 295

Renata Szatecka Konsultacje CV

Jak zawalczyć o podwyżkę, czyli o zasadach przyznawania oraz odpowiednich argumentach.

Opublikowany 10 maj 2022

Temat podwyżek dla wielu osób jest bardzo dużym wyzwaniem.

Przez 15 lat, a czasami dłużej, uczymy się interpretacji wierszy na języku polskim oraz procesów biologicznych w przyrodzie, jednak nikt nie zdążył nam powiedzieć jak negocjować nasze wynagrodzenie. Troszkę szkoda, bo to właśnie pieniądze mają bezpośredni wpływ na poziom naszego życia. Idziemy więc do szefa, często mocno przestraszeni, z nadzieją że ból rozmowy szybko minie, a my wrócimy do bezpiecznych zadań. W trakcie jej trwania okazuje się, że „to nie najlepszy moment”, „teraz nie ma budżetu”, „argumenty nie przekonują”. Zazwyczaj w takich sytuacjach odchodzimy z poczuciem rezygnacji i brakiem pomysłu co dalej. W wielu przypadkach zaczynamy rozważać zmianę pracy. A to duży krok, czasami niekonieczny. Dlatego poniżej przygotowałam dla Ciebie przewodnik, dzięki któremu, temat podwyżek nie będzie dla Ciebie takim wyzwaniem jak dotychczas.

Jeśli będziesz chciała przygotować się do różnych scenariuszy  jeszcze bardziej kompleksowo, a także otrzymać pakiet najlepszych argumentów – zobacz mojego ebooka “Wynegjuj swoją podwyżkę”.

EBOOK "WYNEGOCJUJ SWOJĄ PODWYŻKĘ"

Czekasz na podwyżkę? Masz zamiar o nią prosić? Nie czekaj! Nie proś! Dowiedz się jak efektywnie wywalczyć sobie podwyżkę tu i teraz.

Kiedy iść po podwyżkę

Zanim użyjemy najlepszych argumentów dlaczego powinniśmy dostać podwyżkę, a nasz manager z chęcią nam ją da, musimy wiedzieć kiedy ten temat w ogóle zacząć.

Bardzo ważne jest, aby być uważnym na to co dzieje się w firmie oraz zespole. Często pracownicy nie do końca są świadomi czy firma odnosi wysokie wyniki, czy praca u innych członków zespołu idzie do przodu. Dlatego bądź świadom/a, że jeśli firma ma słabe wyniki lub manager nie jest zadowolony z wykonywanej pracy – to taka dyskusja może tylko wyprowadzić kogoś z równowagi. Zwracaj także uwagę na czas pracy w zespole. Jeśli widzisz, że jest bardzo intensywnie lub chcesz iść porozmawiać w poniedziałek rano, to zastanów się dwa razy czy Twój manager na pewno ma na to przestrzeń i przypadkiem nie będzie odbiegał myślami do innych priorytetów.

Kiedy więc pójść?
Firma chwali się wysokimi wynikami – wzrost przychodu to dla organizacji często czas inwestycji. To dobrze – organizacja się rozwija i powiększa! Dla Ciebie to także ogromna okazja. Jeśli przyczyniasz się do tego wzrostu to warto przypomnieć o tym managerowi i powiedzieć mu o swojej propozycji wyższego wynagrodzenia.
Dlatego warto obserwować sytuację rynkową firmy czy komunikaty zarządu. Często nie czytamy newsletterów firmy, a okazuje się, że to także skarbnica wiedzy na temat życia firmy i jej sukcesów.

Rok rozliczeniowy oraz ocena za pracę – gorąco zachęcam Cię do określenia już na starcie współpracy z managerem, w jaki sposób będzie rozliczać się za wykonaną pracę. Dowiedz się kiedy będziesz dostawać informację zwrotną, a także kiedy możesz liczyć na podsumowanie wyników itd. To zawsze bardzo dobry moment na porozmawianie o podwyżce. Nie bój się wychodzenia z propozycją takich rozmów. W wielu organizacjach takie spotkania ustalane są ze sporym wyprzedzeniem i organizowane odgórnie. Jeśli u Ciebie tak nie jest, sam/a je zaproponuj. Czas oceny za wykonaną pracę jest najwygodniejszym okresem, ponieważ Twój manager także powinien przygotować się do takiej rozmowy. Jeśli będzie zadowolony/a, dyskusja o pieniądzach będzie kolejnym, naturalnym krokiem. Dzięki temu, nie będziesz się stresować czy inny moment jest bardziej odpowiedni.

Koniec dużego projektu – jeśli Twoje projekty trwają ponad pół roku, to czas podsumowań też jest dobrym czasem na dyskusję o wynagrodzeniu. Podobnie jak przy „roku rozliczeniowym”, masz możliwość podsumowania Twojej pracy oraz otrzymania informacji zwrotnej.

Jak wyglądają zasady przyznawania podwyżek?

Zasady przyznawania podwyżek mogą różnić się zależnie od skali organizacji. W dużych firmach/ korporacjach zasady przyznawania są z góry określone. Praktycznie wraz z wejściem do organizacji, dowiadujemy się kiedy jest okres podwyżkowy oraz w jakim okresie trwają rozmowy z managerem.  To daje nam sporo plusów, ponieważ nie musimy wyszukiwać odpowiedniego momentu na taką dyskusję oraz możemy założyć, ze rozmowę rozpocznie manager. Odchodzi nam sporo stresu oraz szukania odpowiedniego momentu.

Jednak jeśli pracujesz w korporacji, nie zakładaj od razu, że już nic nie musisz robić. Jeśli wiesz, że takie rozmowy zaczną się za pół roku, to już teraz porozmawiaj z managerem o swoich celach. Dodatkowo, zaznacz, że zależy Ci na wzroście wynagrodzenia i dlatego chcesz wiedzieć jakie wyniki musisz osiągnąć. Zdarza się, że wiele osób nie jest świadomych jakie oczekiwania ma manager, a gdy zaczyna negocjacje jest już za późno i musi czekać do kolejnego roku.

W przypadku mniejszych organizacji negocjacje podwyżek to często sporo większy chaos. Nie ma systemów motywacyjnych, a podwyżkę otrzymuje ten, kto po nią pójdzie. Dlatego zachęcam Cię abyś na starcie współpracy pytał/a jak wygląda system oceny oraz system podwyżkowy. Jeśli manager powie, że takiego systemu nie ma, to poproś abyście ustalili to między sobą. Jeśli jest – dowiedz się kiedy dokładnie i jakie warunki musisz spełnić aby mieć pozytywny wpływ na negocjacje.

Możesz zastanawiać się po jakim czasie od startu pracy, warto porozmawiać o podwyżce. Nie ma umownego okresu na takie dyskusje, natomiast jeśli pracodawca zgodził się na kwotę, którą zaproponowałeś/aś podczas składania oferty, to warto poczekać rok. Jeśli chcesz się zgodzić na współpracę z firmą, która zaproponowała Ci mniej, to warto o tym przypomnieć w momencie zgadzania się na ofertę i od razu ustalić kiedy możesz liczyć na podwyżkę. Częstą praktyką jest zakończenie okresu próbnego i powrót do negocjacji.

Jeśli kończy ci się okres próbny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że manager zaprosi cię na rozmowę aby przekazać ci feedback na temat wykonanej pracy oraz ustalić dalsze kroki. Jeśli jednak nie wyjdzie z taką inicjatywą, powiedz managerowi, że zależy Ci na rozmowie na temat Twojej dalszej obecności w organizacji. Gdy manager będzie usatysfakcjonowany, zapytaj czy w takim razie możesz liczyć na podwyżkę wynagrodzenia. Ważne! Jeśli w trakcie określania pierwszej oferty, nie było rozmowy na temat wzrostu wynagrodzenia po okresie próbnym, to manager może być w szoku jeśli zadasz o to pytanie. Okres próbny często trwa 3 miesiące i jest to stosunkowo niewiele czasu aby zmieniać wartość wynagrodzenia, jeśli nie ustalało się takiego warunku podczas przyjmowania oferty. Na jaką kwotę można liczyć po okresie próbnym? To tak naprawdę już zależy od kwoty, którą ustalicie podczas dogadywania oferty startowej. Nie przekładaj takiej rozmowy na później. Ustal wielkość podwyżki wynagrodzenia po okresie próbnym od razu na starcie podpisywania pierwszej umowy.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA

Bądź na bieżąco z nowymi artykułami oraz otrzymuj dedykowane informacje, które pozwolą Ci być w pełni niezależną kobietą

    O jaką podwyżkę prosić?

    Przede wszystkim staraj się nie prosić, a negocjować. Zaznaczam to, ponieważ w ten sposób wchodzimy automatycznie w rolę petenta, któremu podwyżka zostanie łaskawie przyznana lub nie. A podwyżka to negocjacje ile warta jest Twoja praca. W ten sposób myśl o tej dyskusji.

    Wielkość podwyżki w dużej mierze zależy od kilku czynników, m.in. jak ciężko znaleźć zastępstwo na daną pozycję, jak trudno wyszkolić do konkretnego fachu albo czy manager jest zadowolony z Twojej pracy. Najbezpieczniejsza skala to przedział 10 – 20% i wokół niej warto się poruszać. Natomiast aby mieć pewność, czy zaproponowana kwota odpowiada widełkom rynkowym, sprawdź kalkulatory wynagrodzeń oraz portale pracy w których podawane są widełki. Na szczęście, ogłoszenia z kwotą pojawiają się coraz częściej i mogą sporo ułatwić. Pamiętaj aby  nie patrzeć tylko na nazwę stanowiska, ale także opis zadań i obowiązków. Specjalista od social media w jednej organizacji może być odpowiedzialny za wrzucanie zdjęć, a drugi za tworzenie kompleksowych kampanii. Stawki na tych pozycjach będą się od siebie różnić.

    Jak zawalczyć o podwyżkę?

    Przede wszystkim warto być świadomym z czego wynika kwota Twojego wynagrodzenia. To pewien fundament, dzięki któremu będziesz lepiej przygotowany/a do dyskusji z managerem.

    A od czego może być zależna?

    Po pierwsze, od ilości ekspertów w tej samej specjalizacji na danym rynku. Jeśli pracujesz jako programista, to de facto w całej Polsce nie będziesz mieć wyzwań ze znalezieniem pracy, a później (jeśli będziesz w tym dobry/a) w negocjacji wynagrodzenia. Natomiast jeśli pracujesz jako ekspedient/ka w małej miejscowości, to Twój wpływ na wynagrodzenie może być mniejszy. Dlatego zawsze warto zorientować się jak wygląda popyt na dane stanowisko w miejscowości w której chcemy pracować.

    Po drugie, Twoje wynagrodzenie jest zależne od Twojego doświadczenia, które zdobyłeś/aś przez lata kariery zawodowej. To nie tylko szeroki zakres realizowanych projektów, ale także współpraca z osobami na różnych szczeblach, praca w różnorodnym środowisku, czy też nabyte kompetencje i umiejętności. Jeśli masz taką możliwość, to staraj się wykonywać powyższe rzeczy, ponieważ każda z nich może mieć pozytywny wpływ na stawkę Twojego wynagrodzenia.

    Po trzecie, Twój wizerunek w organizacji. Wiele osób uważa, że budowanie wizerunku lepiej pozostawić managerom albo ekstrawertykom, ponieważ to oni tego potrzebują i dobrze się w tym czują. Dbanie o swoją markę, to nie tylko wystąpienia publiczne, ale także widoczność Twojej ekspertyzy wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Często zdarza się, że pewni pracownicy są w firmie kilka lat, ale nikt oprócz ich własnego zespołu nie słyszał o ich istnieniu. Dlatego tak ważne jest aby ludzie wiedzieli czym zajmujemy się w organizacji i kojarzyli nas z daną specjalizacją. Jak można to zrobić? Zgłaszaj się do udziału w dodatkowych inicjatywach, bierz udział w wolontariacie pracowniczym, zgłoś się do pomocy w działaniach innego zespołu lub zrób szkolenie z tego, czym w danej chwili się zajmujesz. Gwarantuję Ci, że pozytywna informacja o twoich działaniach szybko się rozniesie i z dużym prawdopodobieństwem wróci do Twojego managera. Pamiętaj jednak, że świadome budowanie personal brandingu nie odbywa się tylko wewnątrz. To z zewnątrz możesz otrzymywać propozycje napisania artykułu, wypowiedzi w podcaście jako gość czy też udziału w wydarzeniu jako ekspert. Jednak aby otrzymywać takie propozycje, najpierw musisz zostać zauważony/a.  I dopóki nie jesteś Kim Kardashian, musisz mówić światu o tym co robisz w ramach swojej pracy, ponieważ inaczej ludzie sami się nie dowiedzą. A twoje działania zewnętrzne mogą mieć niesamowity wpływ na Twoje wynagrodzenie! Dzięki zasięgom i zbudowanym relacjom, także pozycjonujesz swoją firmę. To natomiast może mieć wpływ nie tylko na Twoją karierę, ale także na zyski firmy oraz pozyskiwanie nowych pracowników. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak świadomie budować swój wizerunek w organizacji i poza nią, skorzystaj z mojej konsultacji 

    EBOOK "ROZMOWA REKRUTACYJNA"

    Dowiedz się jak poradzić sobie z najtrudniejszymi pytaniami rekrutacyjnymi. Gotowe odpowiedzi na 16 kluczowych pytań.

    Jak negocjować podwyżkę?

    Kiedy już wiesz, co ma wpływ na Twoje wynagrodzenie, przejdźmy do kluczowego punktu, którym jest negocjacja podwyżki. Najpierw zacznijmy od tego jakie argumenty często słyszą managerowie, a które na pewno się nie sprawdzą.

    Pierwszy: raty mojego kredytu tak poszły do góry, że muszę dostać podwyżkę!

    Brutalna prawda jest taka, że manager nie kazał ci brać kredytu. Wyobraź sobie, że teraz każdy pracownik przychodzi z takim argumentem, a największe wynagrodzenie dostaje ten, kto wziął największy kredyt. System podwyżkowy powinien działać w organizacji motywująco – w praktyce oznacza to bezpośrednią zależność z osiąganymi wynikami w pracy. Kredyt nie jest takim elementem.

    Innym, często spotykanym argumentem jest „moja koleżanka z zespołu zarabia więcej”. W zespole zazwyczaj są osoby na różnych stanowiskach, a nawet jeśli ich pozycje nazywają się tak samo, to nie muszą wykonywać tych samych zadań. Skala, zakres odpowiedzialności, staż pracy – to wszystko może mieć wpływ na różnice w wynagrodzeniu. Jeśli jednak ich nie widzisz, warto zapytać managera z czego wynika ta różnica i co powinieneś/aś zrobić aby otrzymywać taką samą stawkę. Dzięki temu, manager będzie miał szanse wytłumaczyć Ci z czego wynika rozbieżność i czy masz na nią wpływ.

    Jak argumentować wzrost wynagrodzenia? Przede wszystkim, zawsze patrz z perspektywy biznesowej. W praktyce oznacza to używanie argumentów, które korelują z wynikami firmy. Ich kluczowy podział to:

    – w jaki sposób miałeś/aś wpływ na wzrost przychodów, co zyskałeś/aś dla firmy

    -w jaki sposób miałeś/aś wpływ na zmniejszenie kosztów, co uprościłeś/aś

    Przykładem patrzenia na zyski będzie: pozyskanie nowego klienta, sprzedaż większej ilości usług, poprawa UX na stronie internetowej i tym samym zwiększenie zakupionych produktów, większa efektywność wykonywanych zadań.

    Przykładem patrzenia na minimalizację kosztów będzie: lepsza optymalizacja trasy kuriera i minimalizacja kosztów paliwa, efektywniejsze ustawianie produktów w magazynie i minimalizacja luk, pozyskanie pracownika bez potrzeby publikacji ogłoszeń.

    Gdy zaczniesz patrzeć z perspektywy zysków i minimalizacji kosztów, będziesz mieć sporo większą szansę na przekonanie szefa, że podwyżka ci się należy. Jeśli nie widzisz takich argumentów w swojej pracy, zastanów się co możesz zrobić lub w jaki sposób możesz wpłynąć na zakres wykonywanych zadań, aby zaczęły się pojawiać.
    Dobrym sposobem na dodatkową argumentację dla szefa jest zbieranie „dowodówek”. W swojej pracy mówię tak na wszystkie elementy, które mogą dodatkowo poprzeć moje zdanie. Czym będzie dowodówka w dyskusji o podwyżce? Rekomendacje od klientów, mail od innych pracowników zadowolonych ze współpracy z Tobą, dodatkowa nagroda lub uznanie od firmy. Kolekcjonuj takie wiadomości oraz maile, ponieważ nigdy nie wiesz kiedy mogą Ci się przydać, a to idealne argumenty aby dostać podwyżkę.

    W idealnym świecie, gdy idziemy po podwyżkę, powinniśmy zostać docenieni za wykonywaną pracę, a manager z radością powinien przekazać nam informację, że ma budżet i wykorzysta go na wzrost naszego wynagrodzenia. Chyba nie muszę mówić, że idealny świat nie istnieje i nawet jeśli bardzo się staramy, możemy otrzymać odmowę. Nie musi ona wynikać ze słabego przygotowania do rozmowy(choć są obszary, rozmowy o podwyżkę, których należy unikać), ale z innych powodów na które nawet nie mamy wpływu. To może być brak budżetu w danym momencie, nietrafiony moment ze względu na duże wydatki organizacji albo … nieprzygotowany manager. Dlatego przed rozmową warto przygotować sobie różne scenariusze sytuacji i twoje reakcje. Wiem, że kobiety są świetne w tworzeniu scenariuszy w swojej głowie, ale teraz chciałabym abyś od razu przygotował/a rozwiązanie – jaka będzie Twoja reakcja zależnie od argumentu twojego lidera.

    Przestudiujmy 2 z nich.

    Przykład: Manager mówi, że w tej chwili nie ma budżetu.

    • Prosisz o informację kiedy budżet się pojawi.
    • Pytasz kiedy możecie wrócić do rozmowy.
    • Pytasz w jaki sposób manager może docenić twoje wyniki już w tej chwili bez wzrostu wynagrodzenia.
    • Ustawiasz w kalendarzu spotkanie oraz wysyłasz mailem podsumowanie waszej rozmowy.

    Pamiętaj, że negocjacja warunków umowy to nie tylko wzrost pieniężny, który zobaczysz bezpośrednio na swoim koncie. Często wykorzystywaną praktyką jest inwestycja w rozwój i dodatkowe szkolenia, czy też możliwość większej elastyczności jeśli chodzi o godziny pracy. Możliwości jest sporo i od Ciebie zależy, co będzie dla Ciebie najbardziej cenne. Na taką rozmowę warto przygotować sobie kilka propozycji, ponieważ pracodawca może mieć wpływ tylko na część z nich. Przykładowo, jeśli będzie ci zależało na skróceniu dnia pracy w piątek, z założeniem że reszta zespołu kończy o 17, to może to negatywnie wpłynąć na morale twoich kolegów i koleżanek. Nie czekaj także aż to manager wyjdzie z propozycją. Taką listę przygotuj sobie wcześniej. Jeśli chcesz zrobić dodatkowe szkolenie, to niech koreluje z Twoją pracą. Jeśli nie będzie miało wpływu na Twoją pracę (a tym samym na m.in. wzrost zysków) to firma może się nie zgodzić na budżetowanie kursu.

    Przykład: odmowa podwyżki przez managera

    1. Dowiedz się z czego wynika odmowa.
    2. Zapytaj jaki masz wpływ na zmianę
    3. Ustal plan działania.

    Tutaj najważniejsze jest określenie z czego wynika odmowa. Jeśli to kwestia wyników, dowiedz się jakie powinny być aby lider był zadowolony. Jeśli wiesz, że jego propozycja jest sporo zawyżona, od razu mu to zakomunikuj. Pozostawienie tematu w powietrzu i brak odpowiedzi z Twojej strony, może zostać odebrane jako zgoda. Przychodzenie kolejnym razem aby porozmawiać o podwyżce, może być jeszcze trudniejsze. Jeśli odmowa wynika  z sytuacji firmy na którą nie masz wpływu, podkreśl jak ważna jest dla Ciebie podwyżka i jak ci na niej zależy.  Zapytaj co możesz zrobić aby wesprzeć organizację – chociaż manager może nie mieć żadnej propozycji, to i tak pro aktywność odbierze pozytywnie.

    Sytuacje w organizacji mogą być bardzo skomplikowane i czasami manager może nie chcieć wchodzić w szczegóły. Nie traktuj go jako wroga w tej dyskusji, ale przede wszystkim staraj się zrozumieć i dojść do porozumienia. Negocjacje nie kończą się wraz z jego odmową. Tak naprawdę to tam zaczyna się pole do popisu, ponieważ możesz jeszcze sporo ugrać. W moim workbooku znajdziesz więcej przykładów scenariuszy, a także ćwiczeń które pomogą ci zarządzić najróżniejszymi sytuacjami – od tych błahych, po bardzo skomplikowane.

    Chociaż mówiąc „walka o podwyżkę” od razu wyobrażam sobie brutalne sceny wyrywania pieniędzy z gardzieli szefa, to nie dziwię się, że dla wielu osób może to być idealne porównanie. Szefowie są różni i nie zawsze czujemy, że są po naszej stronie. Jeśli jest w Tobie takie przekonanie, zastanów się jaki masz wpływ na zmianę tej perspektywy oraz z czego może wynikać taki sposób postrzegania sytuacji. Podczas prowadzonych przeze mnie rozmów mentoringowych często okazuje się, że pomimo zmiany pracy, zabieramy swoje przeszłe doświadczenia z innych organizacji i przekładamy na bieżącą firmę. Z góry zakładamy, że aktualny manager myśli tylko o swoich celach i nie chce dać nam podwyżki, ponieważ wcześniejszy w taki sposób działał. Staraj się nie osądzać z góry i nie zakładać, że szefowie to zło.

    W pracy zdarzają się sytuacje, gdy wszyscy dostają podwyżkę, a ty nie. To jedna z najtrudniejszych sytuacji, ponieważ nawet jeśli nie chcemy, to i tak porównujemy się do siebie nawzajem. W przypadku odmowy podwyżki tylko nam, może to bardzo zaboleć. Jednak pomimo smutków i wkurzenia, rekomenduję ci przede wszystkim rozmowę z managerem. Nie twórz w swojej głowie insynuacji i nie prowadź zbyt emocjonalnych rozmów z kolegami z pracy, ponieważ będzie kosztowało cię to mnóstwo energii, a i tak nic z tego nie wyniknie. Jeśli dostaniesz informację, że jako jedyna osoba z zespołu nie dostałeś/aś wynagrodzenia, najważniejsze co możesz zrobić to się dowiedzieć dlaczego. Idź do managera i zapytaj z czego wynika jego decyzja oraz jaki ma to wpływ na Twoją przyszłość. Czy Twoje wyniki były znacząco niższe od innych? Co możesz zrobić aby nie dopuścić do podobnej sytuacji w przyszłości oraz wynegocjuj „plan naprawczy”. Taki plan może dać Ci szansę na poprawę wyników, ale bez potrzeby czekania kolejnego roku na podwyżkę. To może być na przykład kwartał.
    Najważniejsze to nie bać się rozmawiać i pokazać, że zależy ci na danej pracy oraz wynikach.

    Wierzę, że manager w takiej sytuacji zachowa się profesjonalnie i zrozumie, że dla ciebie taka sytuacja może być także trudna. Nie tylko ze względu na brak podwyżki, ale też fakt, że tylko ty jej nie otrzymałeś/aś.

    Jeśli jesteś w sytuacji, że otrzymujesz propozycję, ale podwyżka jest zbyt niska to znowu wracamy do komunikacji i informowaniu o tym managera. Jeśli od razu nie zareagujesz, szef może mieć poczucie, że wielkość podwyżki jest zadowalająca i temat jest zakończony. Od razu komunikuj czego oczekujesz i dlaczego. Jeśli manager powie, że w tej chwili nie może zagwarantować ci danego wynagrodzenia, dowiedz się czy możesz coś z tym zrobić i kiedy możesz wrócić do tematu.

    AUDYT I KONSULTACJE CV

    Skorzystaj z profesjonalnej konsultacji CV i zdobądź wymarzoną pracę!

    Poznaj ofertę

    Instagram & Facebook

    Zostaw komentarz

    9 komentarzy “Jak zawalczyć o podwyżkę, czyli o zasadach przyznawania oraz odpowiednich argumentach.”

    1. Kiedyś mój szef powiedział mi, że dostanę za rok. A ja już czekałam 2 lata, więc zrezygnowałam z pracy. To była najlepsza decyzja jaką mogłam podjąć. Teraz pracuję, za tyle ile chce i jestem zadowolona.

    2. Agnieszka z.

      Bardzo podobają mi się podane przykłady i sposób reagowania. Ja osobiście należę do tych, które wolą poczekać niż same wychodzić z prośbą i wiem, że to złe. Muszę się wreszcie przemóc.

    3. Ilona

      Chciałam Pani serdecznie podziękować za pracę, którą Pani tutaj robi. Znalazłam Pani artykuł i skusił mnie ebook. Właśnie przygotowuję się do rozmowy (zgodnie z Pani sugestiami, zaproszenie zostało wysłane z wyprzedzeniem), a ja mam zaplanowane scenariusze. Proszę trzymać za mnie kciuki!

    4. Ola O.

      Najgorsze jest to, że managerowie udają, dosłownie udają, że nie widzą jak temat podwyżek jest ważny dla ich pracowników. I zamiast wyjść do ludzi i porozmawiać, to my musimy czekać w niepewności czy kiedyś szef przyjdzie i coś zaproponuje czy nie. Potem się dziwią, że pracownik znajduje pracę i nie chce zostać w firmie.

    5. Olka Olka

      zgodnie z namowa, kupilam ebooka, odwaznie poszlam pogadac szefowa, a ona powiedziala…ok! zgadzam sie z tym co pisalas na swoim instagramie – czasami sami tworzymy potwora ktory nie istnieje… sciskam!

    Zostaw odpowiedź